Regulamin
§ 1. Postanowienia wstępne
- Regulamin określa warunki umów w zakresie dostarczania produktów fizycznych oraz treści cyfrowych w formie Newslettera, w szczególności prawa i obowiązki stron Umowy, tj. Sprzedawcy i Klienta lub Użytkownika Newslettera.
- Każdy Klient i Użytkownik Newslettera jest zobowiązany zapoznać się i zaakceptować warunki określone Regulaminem przed zawarciem Umowy ze Sprzedawcą.
§ 2. Definicje
Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć następująco:
- Sprzedawca – Sanprobi Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Szczecinie, ul. Kurza Stopka 5/c, 70-535 Szczecin, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Szczecinie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000311462, NIP: 8513070719, REGON: 810997680.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z usług i funkcjonalności Strony internetowej, a w szczególności dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu na Stronie internetowej w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna dokonująca zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (określonego w CEIDG).
- Użytkownik – osoba fizyczna dokonująca zapisu na Newsletter, a tym samym zawierająca ze Sprzedawcą Umowę o jego dostarczanie.
- Strona internetowa – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: www.akkermansia.pl.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.akkermansia.pl.
- Towar – dostępny w asortymencie Sklepu produkt fizyczny będący przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą.
- Newsletter – treści cyfrowe dostarczane do osób, które dokonały zapisu za pomocą Formularza zapisu zamieszczonego na Stronie internetowej.
- Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy zawartej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Formularz zapisu – formularz dostępny na Stronie internetowej umożliwiający zawarcie Umowy o dostarczenie Newslettera.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
- Konto – konto w Sklepie, które Klient może, ale nie musi zakładać i są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.
- Operator płatności – System płatności Tpay należący do spółki: Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357, NIP 7773061579, REGON 300878437, o kapitale zakładowym 5.494.980 PLN wpłaconym w całości.
- Umowa – umowa zawarta na odległość z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (Sklep lub Formularz zapisu na Stronie internetowej), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
§ 3. Kontakt ze Sklepem
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: kontakt@akkermansia.pl,
- pisemnie na adres: Sanprobi Sp. z o.o. Sp. k., ul. Kurza Stopka 5/c, 70-535 Szczecin,
- a także telefonicznie pod numerem: 91 812 38 04 w godz. 8-16 w dni robocze.
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 69 1240 3927 1111 0010 9873 0448.
§ 4. Środowisko cyfrowe Klienta
- Do korzystania ze Strony internetowej i Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sprzedawcy oraz składania Zamówień, a także korzystania z Newslettera niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet, systemem operacyjnym i przeglądarką internetową, umożliwiające przeglądanie stron internetowych,
- przeglądarka plików pdf, Word, Excel,
- aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail).
- Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne, by zapewnić Klientowi bezpieczny dostęp do Strony internetowej i Sklepu, a w szczególności środki uniemożliwiające dostęp i modyfikację danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Sprzedawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Strony internetowej, w tym Sklepu, niezbędnej dla planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania. W przypadku planowanej przerwy Klienci zostaną o tym wyraźnie powiadomieni na Stronie internetowej.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony internetowej, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem używanym przez Klienta.
§ 5. Newsletter oraz nieodpłatne usługi cyfrowe
- Sprzedawca za pomocą Strony internetowej i Sklepu dostarcza płatne Towary, a także nieodpłatne treści cyfrowe i usługi cyfrowe.
- Dostępne są m.in. następujące nieodpłatne treści i usługi cyfrowe:
- umożliwienie Klientowi przeglądania treści oraz asortymentu na Stronie internetowej i w Sklepie oraz korzystania z wyszukiwarki treści (usługa cyfrowa),
- umożliwienie Klientowi złożenia Zamówienia w Sklepie bez rejestracji (usługa cyfrowa),
- utworzenie i prowadzenie Konta w Sklepie (usługa cyfrowa).
- W celu otrzymywania Newslettera należy podjąć następujące kroki:
- wypełnić formularz zapisu na Newsletter,
- wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celu wysyłki Newslettera obejmującego marketing bezpośredni Towarów, treści i usług cyfrowych Sprzedawcy,
- zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego warunki oraz dokonać zapisu, klikając przycisk „->”,
- następnie odszukać wiadomość e-mail od Sprzedawcy wysłaną na adres podany w Formularzu zapisu i kliknąć przycisk potwierdzający zapis na Newsletter.
- Pierwszy Newsletter zostanie dostarczony niezwłocznie po wykonaniu przez Użytkownika czynności określonych w poprzednim punkcie. Kolejne Newslettery będą wysyłane przez Sprzedawcę sporadycznie.
- Umowa o prowadzenie Konta w Sklepie oraz Umowa o dostarczanie Newslettera są zawierane na czas nieokreślony i mogą zostać wypowiedziane w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. Umowę o prowadzenie Konta w Sklepie można rozwiązać, usuwając Konto po zalogowaniu się do Konta, a Umowę o dostarczanie Newslettera poprzez wypisanie się wg instrukcji zawartej w każdym Newsletterze. Każdą z Umów Klient może również rozwiązać, wysyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy na adres email lub pisemnie na adres podany w § 3 Regulaminu.
§ 6. Zakładanie Konta w Sklepie
- Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
- W celu założenia Konta w Sklepie należy wypełnić Formularz rejestracji lub zalogować się przez konto Google, albo oznaczyć odpowiedni checkbox w Formularzu zamówienia.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji lub poprzez zalogowanie się przez konto Google.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto, korzystając z funkcjonalności Konta lub poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w § 3 Regulaminu.
§ 7. Zasady składania Zamówienia
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Składanie Zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest:
- po założeniu Konta zgodnie z instrukcją zawartą w § 6 Regulaminu
- lub bez zakładania Konta, przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia bez rejestracji należy:
- wybrać Towar będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
- przejść do koszyka i kliknąć „Przejdź do płatności”,
- wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Towaru,
- wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, zaakceptować Regulamin i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
- dokonać płatności w określonym terminie, w wybrany wcześniej sposób.
- W celu złożenia Zamówienia z rejestracją (z założeniem Konta) należy:
- wybrać Towar będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
- przejść do koszyka i kliknąć „Przejdź do płatności”,
- przy pierwszym Zamówieniu wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Towaru oraz zaznaczyć pole “Stworzyć konto?”,
- przy kolejnych Zamówieniach zalogować się do Sklepu,
- wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, zaakceptować Regulamin i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
- dokonać płatności w wybrany wcześniej sposób.
- Płatność on-line dokonywana jest bezpośrednio na stronie Operatora płatności.
- Po dokonaniu płatności on-line Klient zostanie z powrotem przekierowany na Stronę internetową.
- Z chwilą potwierdzenia przez Klienta złożenia Zamówienia, za pomocą przycisku „Kupuję i płacę”, między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta Umowa.
- Klient otrzyma, na podany w Zamówieniu adres e-mail, potwierdzenie zawarcia Umowy, a także link do treści niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca będzie przyjmował Zamówienia z miejscem dostawy wyłącznie na terenie Polski. Złożenie Zamówienia z miejscem dostawy poza terenem Polski nie będzie skuteczne. W przypadku wpłacenia kwoty przez Klienta za takie Zamówienie Sprzedawca poinformuje niezwłocznie Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia i zwróci Klientowi wpłaconą cenę.
W przypadku Klientów będących przedsiębiorcami, złożenie Zamówienia i wskazanie w nim danych do wystawienia faktury równoznaczne jest ze złożeniem oświadczenia, że Klient jest aktywnym przedsiębiorcą, a jego działalność gospodarcza nie została zawieszona, zakończona lub w jakikolwiek inny sposób przerwana.
§ 8. Ceny oraz oferowane metody dostawy i płatności
- Ceny Towarów są określone w ich opisach dostępnych w Sklepie.
- Wszystkie ceny są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto.
- Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Towarze w momencie złożenia Zamówienia przez Klienta, zgodnie z procedurą opisaną w § 7 Regulaminu.
- Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
- Na całkowitą kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli przystąpienia do Umowy.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Towaru:
- przesyłka kurierska,
- paczkomaty InPost (tylko w przypadku, gdy warunki atmosferyczne umożliwiają transport i przechowywanie Towaru zgodnie z zaleceniem na opakowaniu).
- Wysyłka będzie realizowana jedynie z miejscem dostawy na terenie Polski.
- Wysyłka będzie realizowana w miarę możliwości w terminie 72 h od momentu zaksięgowania płatności, nie później niż w terminie 14 dni, pod warunkiem dostępności Towaru w Sklepie. W przypadku stwierdzenia niedostępności Towaru po złożeniu Zamówienia lub w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają przesłanie Towaru zgodnie z wymaganiami umieszczonymi na opakowaniu, Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany drogą elektroniczną (wiadomość e-mail) ze wskazaniem proponowanych rozwiązań sytuacji (np. zwrot wpłaconej ceny, zmiana terminu realizacji).
- Z dostarczeniem Newslettera i nieodpłatnej usługi cyfrowej nie wiążą się żadne koszty dostawy.
- Klient za swoje Zamówienie może zapłacić, wybierając jedną z następujących metod płatności:
- przelew na konto Sprzedawcy (w ciągu 3 dni roboczych od dnia zamówienia pod rygorem uznania złożonego Zamówienia za anulowane),
- metody obsługiwane przez Operatora płatności wskazanego na Stronie internetowej.
- Szczegółowe informacje na temat dostępnych metod płatności dotyczące poszczególnych Towarów znajdują się w Formularzu zamówienia.
- Klient, zawierając Umowę ze Sprzedawcą, wyraża zgodę na przesyłanie faktur oraz ich korekt drogą elektroniczną na adres email podany w Formularzu zamówienia lub wiadomości email wysłanej do Sprzedawcy.
§ 9. Reklamacja (Odpowiedzialność za niezgodność świadczenia z Umową)
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Towar, treść lub usługę cyfrową zgodne z Umową (tzw. rękojmia konsumencka).
- Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta stwierdzi niezgodność z Umową, powinien poinformować o tym Sprzedawcę niezwłocznie, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną niezgodnością (złożenie reklamacji).
- Klient składa reklamację w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną na adres reklamacje@akkermansia.pl lub pocztą na adres: Magazyn Sanprobi, ul. Piskorskiego 16, 70-809 Szczecin.
- Klient może skorzystać w tym celu ze wzoru umieszczonego w załączniku pod niniejszym Regulaminem.
- Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, opis, czego dotyczy reklamacja oraz żądania z nią związane. W przypadku niekompletnych informacji Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
- Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę to 14 dni od daty prawidłowo złożonej reklamacji do Sprzedawcy.
- Brak odpowiedzi Sprzedawcy w ww. terminie na złożoną prawidłowo reklamację oznacza uznanie reklamacji przez Sprzedającego.
- W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zostaje wyłączona odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy (na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego).
W przypadku dokonania zwrotu płatności, takiego zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
§ 10. Prawo odstąpienia od Umowy
- Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę na odległość, może odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni. W przypadku Towarów termin jest liczony od dnia przekazania Towaru Konsumentowi/Przedsiębiorcy korzystającemu z ochrony konsumenckiej lub wskazanej przez niego osobie, innej niż przewoźnik, którego wybrał do dostarczenia Towaru.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do:
- Umów o świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości,
- Umowy, której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany wg specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy korzystającego z ochrony konsumenckiej lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- Umowy o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej,
- Umów o dostarczanie treści cyfrowych (Produkty cyfrowe), za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął spełnianie świadczenia za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie zawarcia Umowy oraz potwierdzenie otrzymania zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy na trwałym nośniku.
- W celu odstąpienia od Umowy, która nie obejmuje sytuacji wymienionych w poprzednim punkcie, Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien poinformować Sprzedawcę o zamiarze odstąpienia od Umowy w drodze oświadczenia woli w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną na adres: zwroty@akkermansia.pl lub pocztą na adres: Magazyn Sanprobi, ul. Piskorskiego 16, 70-809 Szczecin.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać w tym celu ze wzoru umieszczonego w załączniku pod niniejszym Regulaminem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, zwraca Sprzedawcy Towar, wysyłając Towar na adres wskazany w ust. 4 powyżej, a Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca jest uprawniony do wstrzymania się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego Towaru lub niebudzącego wątpliwości potwierdzenia jego odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym koszt opakowania i nadania.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek odesłania Towaru w sposób określony przez Sprzedawcę z uwzględnieniem charakteru Towaru. W przypadku produktów spożywczych (w tym suplementów diety) muszą zostać spełnione odpowiednie warunki przesyłki, aby Towar nie utracił swoich właściwości. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca poinformuje Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, w jaki sposób Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien zwrócić Towar, z zachowaniem zasad minimalizowania kosztów, aby nie przekraczały kosztów zwykłej przesyłki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zwrot Towaru nie będzie przyjmowany w przypadkach, w których Towar będzie nosił jakiekolwiek ślady otwarcia opakowania, użycia, uszkodzenia, zabrudzenia, itp.
- Konsument/Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczenie treści lub usługi cyfrowej Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta są zobowiązani zaprzestać korzystania z treści lub usługi cyfrowej oraz udostępniania ich osobom trzecim.
§ 11. Procedura postępowania w przypadku braku odbioru przesyłki przez Klienta
W przypadku braku odbioru przesyłki, po jej nadaniu i tym samym jej powrotu do Sprzedawcy Klient ponosi koszty zarówno doręczenia oraz zwrotu przesyłki, które Sprzedawca ma prawo potrącić z zapłaconej kwoty jeśli dojdzie do rozwiązania umowy sprzedaży lub jej zakończenia w jakikolwiek możliwy sposób, w tym poprzez odstąpienie od umowy i Sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu zapłaconej ceny.
Sprzedawca może wyrazić zgodę na ponowne wysłanie nieodebranej przesyłki do Klienta po:
(i) uprzednim pokryciu kosztów poprzedniego zwrotu przesyłki oraz
(ii) pokryciu przez Klienta kosztów ponownej dostawy oraz
(iii) zabezpieczeniu kosztów potencjalnego zwrotu (w formie kaucji zwracanej po odebraniu przesyłki przez Klienta, która to kaucja nie jest zwracana w przypadku ponownego nieodebrania przesyłki i jest przeznaczona na pokrycie kosztów takiego zwrotu).
§ 12. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów konsumenckich
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi Umowami na odległość na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- W sytuacji, gdyby podjęte postępowanie mediacyjne nie przyniosło skutku lub strony nie zdecydowały się na to postępowanie, a Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z taką Umową jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy,
- zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
§ 13. Prawa autorskie
- Treści cyfrowe dostępne na Stronie internetowej, a także materiały wchodzące w skład Towarów i usług cyfrowych, są utworami i są objęte ochroną prawa autorskiego, a prawa te przysługują Sprzedawcy lub osobom z nim współpracującym, a które udzieliły Sprzedawcy odpowiednich licencji.
- Klient może korzystać z ww. treści na zasadzie dozwolonego użytku prywatnego. To oznacza, że Klient oraz użytkownicy Strony internetowej mogą z nich korzystać tylko i wyłącznie na własne potrzeby, w tym także prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem, że nabywca nie jest uprawniony do udostępniania ich osobom trzecim jako własnego produktu lub usługi (odpłatnie lub nieodpłatnie).
- Klient zainteresowany szerszym wykorzystaniem ww. treści powinien skontaktować się ze Sprzedawcą i podjąć indywidualne negocjacje.
- Nieuprawnione rozpowszechnianie ww. treści skutkować może odpowiedzialnością cywilną i karną.
§ 14. Dane osobowe i pliki cookies
- Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem: www.akkermansia/polityka-prywatnosci/.
§ 15. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiany obowiązują z dniem publikacji nowego Regulaminu. Zmiany nie dotyczą Umów zawartych przed wprowadzeniem zmian w Regulaminie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawy o prawach konsumenta, kodeksu cywilnego, ustawy – Prawo przedsiębiorców, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
- Regulamin ma zastosowanie do Umów zawartych od dnia 09.05.2024 r.