Regulamin
§ 1. Postanowienia wstępne
- Regulamin określa warunki umów w zakresie dostarczania produktów fizycznych oraz treści cyfrowych w formie Newslettera, w szczególności prawa i obowiązki stron Umowy, tj. Sprzedawcy i Klienta lub Użytkownika Newslettera.
- Każdy Klient i Użytkownik Newslettera jest zobowiązany zapoznać się i zaakceptować warunki określone Regulaminem przed zawarciem Umowy ze Sprzedawcą.
§ 2. Definicje
Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć następująco:
- Sprzedawca – Sanprobi Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Szczecinie, ul. Kurza Stopka 5/c, 70-535 Szczecin, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Szczecinie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000311462, NIP: 8513070719, REGON: 810997680.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z usług i funkcjonalności Strony internetowej, a w szczególności dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu na Stronie internetowej w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna dokonująca zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (określonego w CEIDG).
- Użytkownik – osoba fizyczna dokonująca zapisu na Newsletter, a tym samym zawierająca ze Sprzedawcą Umowę o jego dostarczanie.
- Strona internetowa – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: www.akkermansia.pl.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.akkermansia.pl.
- Towar – dostępny w asortymencie Sklepu produkt fizyczny będący przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą.
- Newsletter – treści cyfrowe dostarczane do osób, które dokonały zapisu za pomocą Formularza zapisu zamieszczonego na Stronie internetowej.
- Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy zawartej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Formularz zapisu – formularz dostępny na Stronie internetowej umożliwiający zawarcie Umowy o dostarczenie Newslettera.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
- Konto – konto w Sklepie, które Klient może, ale nie musi zakładać i są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.
- Operator płatności – System płatności Tpay należący do spółki: Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357, NIP 7773061579, REGON 300878437, o kapitale zakładowym 5.494.980 PLN wpłaconym w całości.
- Umowa – umowa zawarta na odległość z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (Sklep lub Formularz zapisu na Stronie internetowej), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
§ 3. Kontakt ze Sklepem
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: kontakt@akkermansia.pl,
- pisemnie na adres: Sanprobi Sp. z o.o. Sp. k., ul. Kurza Stopka 5/c, 70-535 Szczecin,
- a także telefonicznie pod numerem: 91 812 38 04 w godz. 8-16 w dni robocze.
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 69 1240 3927 1111 0010 9873 0448.
§ 4. Środowisko cyfrowe Klienta
- Do korzystania ze Strony internetowej i Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sprzedawcy oraz składania Zamówień, a także korzystania z Newslettera niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet, systemem operacyjnym i przeglądarką internetową, umożliwiające przeglądanie stron internetowych,
- przeglądarka plików pdf, Word, Excel,
- aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail).
- Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne, by zapewnić Klientowi bezpieczny dostęp do Strony internetowej i Sklepu, a w szczególności środki uniemożliwiające dostęp i modyfikację danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Sprzedawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Strony internetowej, w tym Sklepu, niezbędnej dla planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania. W przypadku planowanej przerwy Klienci zostaną o tym wyraźnie powiadomieni na Stronie internetowej.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony internetowej, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem używanym przez Klienta.
§ 5. Newsletter oraz nieodpłatne usługi cyfrowe
- Sprzedawca za pomocą Strony internetowej i Sklepu dostarcza płatne Towary, a także nieodpłatne treści cyfrowe i usługi cyfrowe.
- Dostępne są m.in. następujące nieodpłatne treści i usługi cyfrowe:
- umożliwienie Klientowi przeglądania treści oraz asortymentu na Stronie internetowej i w Sklepie oraz korzystania z wyszukiwarki treści (usługa cyfrowa),
- umożliwienie Klientowi złożenia Zamówienia w Sklepie bez rejestracji (usługa cyfrowa),
- utworzenie i prowadzenie Konta w Sklepie (usługa cyfrowa).
- W celu otrzymywania Newslettera należy podjąć następujące kroki:
- wypełnić formularz zapisu na Newsletter,
- wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celu wysyłki Newslettera obejmującego marketing bezpośredni Towarów, treści i usług cyfrowych Sprzedawcy,
- zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego warunki oraz dokonać zapisu, klikając przycisk „->”,
- następnie odszukać wiadomość e-mail od Sprzedawcy wysłaną na adres podany w Formularzu zapisu i kliknąć przycisk potwierdzający zapis na Newsletter.
- Pierwszy Newsletter zostanie dostarczony niezwłocznie po wykonaniu przez Użytkownika czynności określonych w poprzednim punkcie. Kolejne Newslettery będą wysyłane przez Sprzedawcę sporadycznie.
- Umowa o prowadzenie Konta w Sklepie oraz Umowa o dostarczanie Newslettera są zawierane na czas nieokreślony i mogą zostać wypowiedziane w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. Umowę o prowadzenie Konta w Sklepie można rozwiązać, usuwając Konto po zalogowaniu się do Konta, a Umowę o dostarczanie Newslettera poprzez wypisanie się wg instrukcji zawartej w każdym Newsletterze. Każdą z Umów Klient może również rozwiązać, wysyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy na adres email lub pisemnie na adres podany w § 3 Regulaminu.
§ 6. Zakładanie Konta w Sklepie
- Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
- W celu założenia Konta w Sklepie należy wypełnić Formularz rejestracji lub zalogować się przez konto Google, albo oznaczyć odpowiedni checkbox w Formularzu zamówienia.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji lub poprzez zalogowanie się przez konto Google.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto, korzystając z funkcjonalności Konta lub poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w § 3 Regulaminu.
§ 7. Zasady składania Zamówienia
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Składanie Zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest:
- po założeniu Konta zgodnie z instrukcją zawartą w § 6 Regulaminu
- lub bez zakładania Konta, przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia bez rejestracji należy:
- wybrać Towar będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
- przejść do koszyka i kliknąć „Przejdź do płatności”,
- wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Towaru,
- wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, zaakceptować Regulamin i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
- dokonać płatności w określonym terminie, w wybrany wcześniej sposób.
- W celu złożenia Zamówienia z rejestracją (z założeniem Konta) należy:
- wybrać Towar będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
- przejść do koszyka i kliknąć „Przejdź do płatności”,
- przy pierwszym Zamówieniu wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Towaru oraz zaznaczyć pole „Stworzyć konto?”,
- przy kolejnych Zamówieniach zalogować się do Sklepu,
- wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, zaakceptować Regulamin i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
- dokonać płatności w wybrany wcześniej sposób.
- Płatność on-line dokonywana jest bezpośrednio na stronie Operatora płatności.
- Po dokonaniu płatności on-line Klient zostanie z powrotem przekierowany na Stronę internetową.
- Z chwilą potwierdzenia przez Klienta złożenia Zamówienia, za pomocą przycisku „Kupuję i płacę”, między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta Umowa.
- Klient otrzyma, na podany w Zamówieniu adres e-mail, potwierdzenie zawarcia Umowy, a także link do treści niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca będzie przyjmował Zamówienia z miejscem dostawy wyłącznie na terenie Polski. Złożenie Zamówienia z miejscem dostawy poza terenem Polski nie będzie skuteczne. W przypadku wpłacenia kwoty przez Klienta za takie Zamówienie Sprzedawca poinformuje niezwłocznie Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia i zwróci Klientowi wpłaconą cenę.
W przypadku Klientów będących przedsiębiorcami, złożenie Zamówienia i wskazanie w nim danych do wystawienia faktury równoznaczne jest ze złożeniem oświadczenia, że Klient jest aktywnym przedsiębiorcą, a jego działalność gospodarcza nie została zawieszona, zakończona lub w jakikolwiek inny sposób przerwana.
§ 8. Ceny oraz oferowane metody dostawy i płatności
- Ceny Towarów są określone w ich opisach dostępnych w Sklepie.
- Wszystkie ceny są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto.
- Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Towarze w momencie złożenia Zamówienia przez Klienta, zgodnie z procedurą opisaną w § 7 Regulaminu.
- Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
- Na całkowitą kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli przystąpienia do Umowy.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Towaru:
- przesyłka kurierska,
- paczkomaty InPost (tylko w przypadku, gdy warunki atmosferyczne umożliwiają transport i przechowywanie Towaru zgodnie z zaleceniem na opakowaniu).
- Wysyłka będzie realizowana jedynie z miejscem dostawy na terenie Polski.
- Wysyłka będzie realizowana w miarę możliwości w terminie 72 h od momentu zaksięgowania płatności, nie później niż w terminie 14 dni, pod warunkiem dostępności Towaru w Sklepie. W przypadku stwierdzenia niedostępności Towaru po złożeniu Zamówienia lub w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają przesłanie Towaru zgodnie z wymaganiami umieszczonymi na opakowaniu, Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany drogą elektroniczną (wiadomość e-mail) ze wskazaniem proponowanych rozwiązań sytuacji (np. zwrot wpłaconej ceny, zmiana terminu realizacji).
- Z dostarczeniem Newslettera i nieodpłatnej usługi cyfrowej nie wiążą się żadne koszty dostawy.
- Klient za swoje Zamówienie może zapłacić, wybierając jedną z następujących metod płatności:
- przelew na konto Sprzedawcy (w ciągu 3 dni roboczych od dnia zamówienia pod rygorem uznania złożonego Zamówienia za anulowane),
- metody obsługiwane przez Operatora płatności wskazanego na Stronie internetowej.
- Szczegółowe informacje na temat dostępnych metod płatności dotyczące poszczególnych Towarów znajdują się w Formularzu zamówienia.
- Klient, zawierając Umowę ze Sprzedawcą, wyraża zgodę na przesyłanie faktur oraz ich korekt drogą elektroniczną na adres email podany w Formularzu zamówienia lub wiadomości email wysłanej do Sprzedawcy.
§ 9. Reklamacja (Odpowiedzialność za niezgodność świadczenia z Umową)
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Towar, treść lub usługę cyfrową zgodne z Umową (tzw. rękojmia konsumencka).
- Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta stwierdzi niezgodność z Umową, powinien poinformować o tym Sprzedawcę niezwłocznie, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną niezgodnością (złożenie reklamacji).
- Klient składa reklamację w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną na adres reklamacje@akkermansia.pl lub pocztą na adres: Magazyn Sanprobi, ul. Piskorskiego 16, 70-809 Szczecin.
- Klient może skorzystać w tym celu ze wzoru umieszczonego w załączniku pod niniejszym Regulaminem.
- Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, opis, czego dotyczy reklamacja oraz żądania z nią związane. W przypadku niekompletnych informacji Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
- Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę to 14 dni od daty prawidłowo złożonej reklamacji do Sprzedawcy.
- Brak odpowiedzi Sprzedawcy w ww. terminie na złożoną prawidłowo reklamację oznacza uznanie reklamacji przez Sprzedającego.
- W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zostaje wyłączona odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy (na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego).
W przypadku dokonania zwrotu płatności, takiego zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
§ 10. Prawo odstąpienia od Umowy
- Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę na odległość, może odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni. W przypadku Towarów termin jest liczony od dnia przekazania Towaru Konsumentowi/Przedsiębiorcy korzystającemu z ochrony konsumenckiej lub wskazanej przez niego osobie, innej niż przewoźnik, którego wybrał do dostarczenia Towaru.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do:
- Umów o świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości,
- Umowy, której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany wg specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy korzystającego z ochrony konsumenckiej lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- Umowy o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej,
- Umów o dostarczanie treści cyfrowych (Produkty cyfrowe), za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął spełnianie świadczenia za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie zawarcia Umowy oraz potwierdzenie otrzymania zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy na trwałym nośniku.
- W celu odstąpienia od Umowy, która nie obejmuje sytuacji wymienionych w poprzednim punkcie, Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien poinformować Sprzedawcę o zamiarze odstąpienia od Umowy w drodze oświadczenia woli w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną na adres: zwroty@akkermansia.pl lub pocztą na adres: Magazyn Sanprobi, ul. Piskorskiego 16, 70-809 Szczecin.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać w tym celu ze wzoru umieszczonego w załączniku pod niniejszym Regulaminem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, zwraca Sprzedawcy Towar, wysyłając Towar na adres wskazany w ust. 4 powyżej, a Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca jest uprawniony do wstrzymania się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego Towaru lub niebudzącego wątpliwości potwierdzenia jego odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym koszt opakowania i nadania.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek odesłania Towaru w sposób określony przez Sprzedawcę z uwzględnieniem charakteru Towaru. W przypadku produktów spożywczych (w tym suplementów diety) muszą zostać spełnione odpowiednie warunki przesyłki, aby Towar nie utracił swoich właściwości. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca poinformuje Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, w jaki sposób Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien zwrócić Towar, z zachowaniem zasad minimalizowania kosztów, aby nie przekraczały kosztów zwykłej przesyłki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zwrot Towaru nie będzie przyjmowany w przypadkach, w których Towar będzie nosił jakiekolwiek ślady otwarcia opakowania, użycia, uszkodzenia, zabrudzenia, itp.
- Konsument/Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczenie treści lub usługi cyfrowej Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta są zobowiązani zaprzestać korzystania z treści lub usługi cyfrowej oraz udostępniania ich osobom trzecim.
§ 11. Procedura postępowania w przypadku braku odbioru przesyłki przez Klienta
W przypadku braku odbioru przesyłki, po jej nadaniu i tym samym jej powrotu do Sprzedawcy Klient ponosi koszty zarówno doręczenia oraz zwrotu przesyłki, które Sprzedawca ma prawo potrącić z zapłaconej kwoty jeśli dojdzie do rozwiązania umowy sprzedaży lub jej zakończenia w jakikolwiek możliwy sposób, w tym poprzez odstąpienie od umowy i Sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu zapłaconej ceny (z zastrzeżeniem potrąceń, o których mowa powyżej).
Sprzedawca może wyrazić zgodę na ponowne wysłanie nieodebranej przesyłki do Klienta po:
(i) uprzednim pokryciu kosztów poprzedniego zwrotu przesyłki oraz
(ii) pokryciu przez Klienta kosztów ponownej dostawy.
§ 12. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów konsumenckich
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi Umowami na odległość na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- W sytuacji, gdyby podjęte postępowanie mediacyjne nie przyniosło skutku lub strony nie zdecydowały się na to postępowanie, a Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z taką Umową jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy,
- zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
§ 13. Prawa autorskie
- Treści cyfrowe dostępne na Stronie internetowej, a także materiały wchodzące w skład Towarów i usług cyfrowych, są utworami i są objęte ochroną prawa autorskiego, a prawa te przysługują Sprzedawcy lub osobom z nim współpracującym, a które udzieliły Sprzedawcy odpowiednich licencji.
- Klient może korzystać z ww. treści na zasadzie dozwolonego użytku prywatnego. To oznacza, że Klient oraz użytkownicy Strony internetowej mogą z nich korzystać tylko i wyłącznie na własne potrzeby, w tym także prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem, że nabywca nie jest uprawniony do udostępniania ich osobom trzecim jako własnego produktu lub usługi (odpłatnie lub nieodpłatnie).
- Klient zainteresowany szerszym wykorzystaniem ww. treści powinien skontaktować się ze Sprzedawcą i podjąć indywidualne negocjacje.
- Nieuprawnione rozpowszechnianie ww. treści skutkować może odpowiedzialnością cywilną i karną.
§ 14. Dane osobowe i pliki cookies
- Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem: www.akkermansia/polityka-prywatnosci/.
§ 15. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiany obowiązują z dniem publikacji nowego Regulaminu. Zmiany nie dotyczą Umów zawartych przed wprowadzeniem zmian w Regulaminie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawy o prawach konsumenta, kodeksu cywilnego, ustawy – Prawo przedsiębiorców, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
- Regulamin ma zastosowanie do Umów zawartych od dnia 09.05.2024 r.